Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modernizace motoru Trabant
Kočka, Martin ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Závěrečná práce má za cíl vytvořit soubor dostupných poznatků o motoru P63, osobního vozidla Trabant 601. Přehled jeho předností a nedostatků, návrh možných konstrukčních řešení, které by vedly k odstranění těchto nedostatků za současného zvýšení výkonu motoru. Postavení takto upraveného motoru.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Nepřímé vstřikování paliva dvoudobého motoru
Kovář, Michal ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší nepřímé vstřikování paliva u vyvíjeného dvoudobého motoru pro motocrossový sidecar. Účelem této práce bylo navržení vstřikovacího systému paliva společně s navržením délky vstřikovacích časů. Pro určení vstřikovacích časů bylo třeba určit kompletní výfukovou soustavu, která ovlivňuje plnící účinnost motoru. Závěry byly založeny na základě rešerše v oblasti dvoudobých motorů a výpočtů určujících množství paliva na jeden cyklus. Byl určen způsob vstřikování paliva společně s umístěním vstřikovacího ventilu, dále vstřikovací ventil, který je možné použít a posléze i vstřikovací časy, které je možné zadat do řídící jednotky.
Zvýšení výkonových parametrů zážehového jednoválcového dvoudobého motoru
Stejskal, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav dvoudobého motoru s cílem zvýšení jeho výkonových parametrů. V úvodu jsou shrnuta různá řešení dvoudobých motorů. Další část práce se věnuje návrhu úprav výkonových částí motoru, jejich realizaci a následné modifikaci. Práce obsahuje deformačně napjatostní analýzu pístu, jejíž součástí je kompletní indikace tlaků ve dvoudobém motoru. Dosažené výsledky MKP analýzy byly využity k návrhu vhodnější geometrie pístu.
Mikroprocesorový modul řízení předstihu zapalování dvoutaktního motoru
Veselý, Tomáš ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o řešení problematiky mikroprocesorem řízeného bezkontaktního zapalování pro dvoutaktní, jedno a dvouválcové motory. Mechanické řešení je koncipováno pro motocykly JAWA a ČZ, či motory s obdobným uspořádáním. Zařízení využívá bezkontaktního snímání stavu motoru pomocí neelektrických snímačů. Při návrhu je kladen důraz na jednoduchost celého systému a minimalizaci zásahů do stávající mechaniky motoru, potažmo celého vozidla, jeho elektrické a mechanické soustavy. Význam konstrukce celého zařízení spočívá v bezkontaktním spínání a možnosti nastavení křivky předstihu s ohledem na více parametrů aktuálního stavu motoru jako jsou otáčky motoru, zatížení motoru a jeho teplota.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů malých motocyklů.
Peňáz, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje součastný stav konstrukčních řešení motorů malých motocyklů. Porevnává také výkonové a ekonomické parametry u těchto motorů. Práce pomocí grafů a tabulek znázorňuje sledované parametry. Tyto tabulky a grafy poté slouží k usouzení, jakým směrem se motory malých motocyklů ubírají.V závěru shrnuje hlavní vývojové tendence a trendy do budoucnosti.
Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru
Šmahel, Matěj ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zvoleného dvoudobého zážehového motoru pro zvýšení jeho plnicí účinnosti vedoucí ke zvýšení výkonu. V první části je popsán základní princip dvoudobého motoru společně s detailním popisem všech jeho cyklů a jejich vlivu na plnicí účinnost. Druhá část se věnuje vlastnímu konstrukčnímu řešení úpravy a končí vyhodnocením výsledků.
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
Two-stroke engine
Štrba, Matej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
The aim of this thesis is description of a design, development of a two-stroke engine, its modernization, possibilities of the modifications and thus the change of the performance parameters and subsequent applications of some modification on the engine of passenger car Trabant.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.